Skierowany jest on nie tylko do właścicieli firm, którzy chcieliby dzięki niemu lepiej radzić sobie z prowadzeniem swojego biznesu. Szkolenie dotyczące sfery biznesowej przydaje się także menadżerom, czyli osobom zarządzającym w firmach. Zarówno od właścicieli, jak i od menadżerów zależy, jak firma będzie sobie radzić na rynku, jaki będzie przynosić zysk i czy będzie się rozwijać.

W czasie szkolenia zwraca się uwagę głównie na te umiejętności, które przydają się w prowadzeniu działalności i w zarządzaniu. Niektóre ma się doskonale rozwinięte, inne mogą być rozwinięte słabiej. Po uświadomieniu tego sobie można zastanowić się, jak najlepiej wykorzystywać mocne strony, by mieć z nich jeszcze więcej korzyści. Nad słabiej rozwiniętymi, a ważnymi dla biznesu cechami, trzeba będzie popracować. Bardzo ważne są np. umiejętność podejmowania trafnych decyzji oraz silna motywacja. Korzystając ze wsparcia, jakim jest coaching biznesowy, można zobaczyć swoje słabości i to, co trzeba poprawić. Rozwinięcia mogą wymagać cechy związane z osobowością i zaangażowaniem w pracę, a także te, które dotyczą relacji. Coaching daje możliwość przyjrzenia się sytuacji biznesowej, zobaczenia tego, co warto zmienić i w jakim kierunku może rozwinąć się firma. Osoba biorąca udział w szkoleniu ustala sobie pewne cele, ustala strategię dla firmy. Jeśli uczestniczy na nim menadżer to dotyczy ta wizja tego obszaru, za który on odpowiada. Trzeba dobrze poznać swoje możliwości i umiejętności oraz jasno zobaczyć sytuację firmy, by móc tworzyć plany i dalsze strategie. Coaching biznesowy obejmuje zarówno warstwę poznania, jak i pomaga w ustaleniu strategii. Mając stworzone najlepsze warunki osoba biorąca udział w szkoleniu, odkrywa, jakie rozwiązania będą najlepsze i znajduje najlepsze wyjście z różnych sytuacji. Otrzymuje też narzędzia i wskazówki, jak osiągnąć różne zamierzenia. Coaching może także wiązać się z etapem realizacji ustalonej wizji. Możliwość popatrzenia z szerszej perspektywy przydaje się i wtedy. Ważne jest, by utrzymać kierunek, który się sobie wytyczyło.

Korzyścią ze szkolenia jest lepsze funkcjonowanie firmy i większy dochód z niej. Może nim być także jej rozwój. Jest to wynik tego, że ustaliło się najlepszą strategię i ma się wiedzę, jak ją zrealizować. Dla uczestników szkolenia będą nią także większy spokój, większa pewność swoich działań i większe zaufanie do siebie. To będzie wynik lepszej znajomości swoich mocnych i słabych stron oraz zdobytej wiedzy. Im więcej wiedzy, tym zawsze mniej stresów, a więcej pewności, spokoju i sukcesów.