Rozwój Internetu, a co za tym idzie, popularyzacja sprzedaży online, odmieniła postrzeganie handlu. Jak mówi raport przygotowany w 2021 roku przez Interaktywnie.com, już ponad 71% małych firm ma własną stronę WWW. Niezależnie od tego, czy witryna ma służyć jako wizytówka, czy też katalog produktów, cel jest zawsze ten sam – dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Z czego wiec powinna składać się taka strona internetowa? Kto może ją stworzyć? Na te i inne pytania, odpowiedzi znajdziesz w treści tego artykułu.
Dlaczego warto posiadać firmową stronę internetową?
Niezależnie od tego, czy strona internetowa z zamysłu ma służyć jako wizytówka firmy, czy też jako bardziej rozbudowana platforma do sprzedaży produktów, jedno jest pewne – jest to w dzisiejszych czasach niezbędny element dobrze funkcjonującego biznesu. Oto co umożliwia strona WWW:
- budowanie świadomości marki
Każdy właściciel firmy wie, że jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu jest budowanie świadomości marki. W końcu, jeśli potencjalni klienci nie wiedzą o Twoim produkcie lub usłudze, nie mogą go kupić. W przeszłości firmy polegały na tradycyjnych operacjach marketingowych, takich jak reklamy prasowe i telewizyjne. Chociaż te metody mogą być nadal skuteczne, są one również drogie i czasochłonne. Na szczęście istnieje znacznie prostszy sposób na dotarcie do klientów – stworzenie strony WWW. Obecność w Internecie umożliwia dotarcie do globalnej publiczności za pomocą kilku kliknięć myszką, a warto pamiętać o jednym – większa świadomość marki to także większa sprzedaż.
- poprawę wskaźnika sprzedaży
Sprzedaż jest siłą napędową każdej firmy. Jeśli nie sprzedajesz, nie zarabiasz pieniędzy – i to jest duży problem. Na szczęście istnieją sposoby, aby poprawić swój wskaźnik sprzedaży. Jednym z nich jest wykorzystanie strony internetowej. Może ona pomóc w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów, co finalnie przekłada się na sprzedaż większej liczby produktów lub usług. Aby do tego doszło, powinieneś upewnić się, że Twoja witryna ma interesujące, pomocne i dobrze napisane treści, które przemówią do Twojej grupy docelowej. Powinna zawierać także jasne i skuteczne wezwania do działania.
- budowanie relacji z klientami
Twoja strona internetowa jest jednym z najważniejszych narzędzi służących do budowania relacji z odbiorcami. Dzięki niej możesz pozostać w kontakcie ze swoimi klientami, informować ich o nowych produktach, usługach lub promocjach. Możesz również wykorzystywać ją do przeprowadzania ankiet i zbierania informacji zwrotnych, a tym samym lepiej poznawać potrzeby klientów. Jeśli zapewnisz wysokiej jakości stronę WWW, która jest łatwa w użyciu i nawigacji, szybko zbudujesz zaufanie wśród odbiorców.
Co powinna zawierać strona WWW?
Samo stworzenie strony internetowej to nie wszystko. Jako jej właściciel musisz zadbać o zawarcie na niej niezbędnych elementów – to dzięki nim dana witryna ma szansę na zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Co więc charakteryzuje odnoszące sukcesy strony internetowe?
nowoczesny design
Atrakcyjny projekt graficzny to jeden z najważniejszych aspektów każdej witryny. Zbyt duża ilość nieestetycznych elementów może zniechęcić użytkownika do dalszej interakcji ze stroną, więc postaw na minimalizm. Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była czytelna i łatwa w odbiorze. Pamiętaj również o odpowiedniej kolorystyce – wybierz paletę barw, która kojarzy się z branżą, w której funkcjonujesz.
- wysokiej jakości treści
Aby sprzedać swój produkt, musisz przekonać do niego internautę. W tym celu należy zadbać o wysokiej jakości treści – teksty w obrębie witryny powinny być czytelne, przejrzyste oraz pisane językiem korzyści (muszą przekonywać odbiorcę do zakupu). To jednak nie wszystko. Trzeba również pamiętać o stosowaniu znaczników HTML (nagłówki H1, H2, H3) oraz zoptymalizować treści pod kątem SEO – warto stosować w nich słowa kluczowe, które odpowiadają na najczęstsze zapytania potencjalnych klientów. Każdy tekst idzie zwykle w parze z grafiką – warto nadać im odpowiednie atrybuty ALT (opisy ALT), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę Twojej witryny, co z kolei może wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
- intuicyjna nawigacja
Dbałość o User Experience, czyli zbiór wrażeń, jakich doświadcza internauta w trakcie interakcji z witryną, to klucz do sukcesu. Aby odbiór danej strony WWW był na jak najwyższym poziomie, należy zadbać o odpowiednią nawigację w jej obrębie. Co robić, aby odbiorcy chcieli przeglądać Twoją ofertę?
- Unikaj nadmiaru reklam.
- Pogrupuj podstrony w jedno przejrzyste menu.
- Stosuj przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’Kup Teraz’’, ‘’Sprawdź tutaj’’.
- Umożliwiaj kontakt z firmą – udostępnij czater na żywo z konsultantem oraz różnego rodzaju formularze kontaktowe.
- Utwórz zakładkę FAQ (najczęściej zadawane pytania).
- zabezpieczenie certyfikatem SSL
Internauci cenią sobie bezpieczeństwo, dlatego każda witryna powinna być zabezpieczona certyfikatem SSL. Jego zadaniem jest ochrona strony przed złośliwym oprogramowaniem i atakami hakerów. Warto wspomnieć, że Google chętniej pozycjonuje wysoko witryny, które są bezpieczne dla ich użytkowników.
- responsywność
Strona WWW powinna zostać zaprojektowana w oparciu o technologię RWD – innymi słowy musi być responsywna, czyli dopasowana do różnego rodzaju ekranów. Jest to szczególnie istotne z uwagi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety.
Kto może stworzyć Twoją stronę WWW?
Popularność stron internetowych rośnie wraz z rozwojem branży e-commerce. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań umożliwiających samodzielne tworzenie witryn – są to przede wszystkim kreatory stron WWW oraz platformy CMS (systemy zarządzania treścią). Obie opcje są dostępne na każdą kieszeń, ale niestety wiąże się to z niższą jakością finalnego produktu. Strony internetowe tworzone w ten sposób są bowiem ograniczone pod względem funkcjonalności oraz nie są unikalne – z uwagi na nasycenie rynku, oryginalność jest jednak bardzo istotna.
Jeśli jesteś osobą, która chciałaby wyróżnić się na rynku, najlepszą opcją jest podjęcie się współpracy z zespołem specjalistów WeNet. Dlaczego? Witryny firmowe spod szyldu WeNet są dopasowane pod każdym kątem – są dostosowane do potrzeb i oczekiwań Twoich potencjalnych klientów oraz do wymagań wyszukiwarek internetowych – jest to niezwykle istotne, jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW zajmowała wysokie pozycje w rankingu Google. Specjaliści WeNet oferują oczywiście znacznie więcej. Decydując się na taką współpracę, masz pewność, że otrzymasz:
- nowoczesną i atrakcyjną witrynę zoptymalizowaną pod kątem SEO,
- domenę i hosting w pakiecie,
- wsparcie dedykowanego opiekuna,
- gwarancję szybkiego działania strony,
- zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL.
Nie zwlekaj! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a już niebawem zostaniesz dumnym posiadaczem odnoszącej sukcesy strony internetowej!