Peugeot jest bardzo popularną marką samochodów osobowych, polecanych szczególnie do miejskiej jazdy. Niewielkie jego rozmiary i kompaktowa budowa, wpływają na ekonomię eksploatacji oraz pozwalają na wykonywanie manewru parkowania, nawet na najbardziej zatłoczonych parkingach, dużych centrów handlowych. Z tego względu są bardzo chętnie wybierane przez kierowców w Polsce.

Jazda samochodem tej marki jest bardzo komfortowa, jednak pamiętać należy o tym, że został on zaprojektowany z myślą o francuskich drogach, których stan śmiało można przyjąć za wzorzec ogólnoeuropejski. Niestety stan dróg w Polsce pozostawia wiele do życzenia, dlatego też konieczne jest okresowe kontrolowanie stanu technicznego pojazdu. Jak się bowiem okazuje, co kilkadziesiąt tysięcy przejechanych kilometrów, naprawy wymaga tylna belka Peugeot.

Aby mieć pewność, ze naprawa zostanie wykonana poprawnie i nie będzie konieczności zgłaszania reklamacji, warto skorzystać z serwisu samochodowego, który ma doświadczenie w tego typu naprawach.

Tylna belka Peugeot, której budowa oparta jest łożysko igiełkowe wewnątrz wahaczy, jest mocno awaryjna, ale naprawa nie generuje tez dużych kosztów, ponieważ nie należy do wysoce skomplikowanych. Jeśli więc kierowca zadba o okresowe wymiany łożysk i uszczelniaczy, może cieszyć się komfortową jazdą przez długie lata, bez obaw, o to, że zostanie zaskoczony niepodziewaną awarią, która wymagać będzie regeneracji całej belki.

Budowa zawieszenia samochodów marki Peugeot nie należy do najprostszych, dlatego też kierowcy, nie powinni próbować podejmować się samodzielnych napraw.Poradzi sobie z tym wyłącznie profesjonalny serwis samochodowy, który obeznany jest w tego typu usterkach i ich eliminowaniu, przy wykorzystaniu specjalistycznych urządzeń.

O tym, że tylna belka Peugeot, wymaga naprawy, świadczą:

  • odgłosy stukania i szurania w tylnej części auta
  • obniżenie tylnego zawieszenia
  • metaliczne skrzypienie
  • zmiana geometrii kół
  • ocieranie kół o nadkola

Naprawa, obejmuje szereg zabiegów, mających na celu eliminację powyższych objawów i zapobieżenie poważniejszym awariom w zawieszeniu:

  • zdemontowanie wahaczy i ich regeneracja
  • zdemontowanie podstawy tylnej belki
  • wprasowanie czopów
  • pokrycie belki i wahaczy antykorozyjna powłoką
  • montaż łożysk i belki tylnej
  • kontrola geometrii podstawy tylne belki
  • montaż drążków

Zawieszenie francuskich samochodów, nie jest przygotowane na realia polskich dróg. Z tego względu okresowa kontrola tylnej belki pozwoli uniknąć poważniejszych usterek, które mogłyby wystąpić w najmniej spodziewanym momencie.